Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

23-09-2020, 14:58:25

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Decodeerproblemen bij Topfield  (gelezen 6565 keer)

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

Decodeerproblemen bij Topfield
« Gepost op: 05-04-2010, 22:29:30 »
Sinds eind maart, dus nu sinds ruim een week worden vrijwel alle door mij opgenomen programma's (m.n. van Nederlandse  zenders: Ned 1,2,3,, SBS6 etc) gecodeerd er vindt dan geen decodering plaats. Een aantal programma's opgenomen van TVE (Spanje) blijven ongecodeerd op mijn HD voorkomen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en zijn er meer forumleden met hezlfde probleem? Ik heb een Topfield  TF7710 HDPVR en had tot dusver nauwelijks problemen met het decoderen.

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 06-04-2010, 10:46:07 »
Wat voor CI module zit er in je ontvanger???  en welke firmware staat hierop (Kan je zien door in het menu te gaan van je ontvanger en dan op zoek gaan naar CI of common interface)

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 06-04-2010, 11:29:52 »
Citaat van: MrSat;38959
Wat voor CI module zit er in je ontvanger???  en welke firmware staat hierop (Kan je zien door in het menu te gaan van je ontvanger en dan op zoek gaan naar CI of common interface)

Dank voor je snelle reactie. Heb zojuist mijn installateur gebeld en ik krijg deze week van hen een programmatje toegezonden om een en ander op te lossen. Ik wil dat even afwachten en zal hier melden of het is gelukt. Nogmaals dank!

Offline reitsma

• Nieuwe gebruiker
  • *

heb jij de oplossing
« Reactie #3 Gepost op: 24-04-2010, 23:18:00 »
Citaat van: Tom2009;38957
Sinds eind maart, dus nu sinds ruim een week worden vrijwel alle door mij opgenomen programma's (m.n. van Nederlandse  zenders: Ned 1,2,3,, SBS6 etc) gecodeerd er vindt dan geen decodering plaats. Een aantal programma's opgenomen van TVE (Spanje) blijven ongecodeerd op mijn HD voorkomen. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en zijn er meer forumleden met hezlfde probleem? Ik heb een Topfield  TF7710 HDPVR en had tot dusver nauwelijks problemen met het decoderen.

heb je inmiddels de oplossing voor dat probleem.

want hier lukt het auto deco ook niet.

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #4 Gepost op: 25-04-2010, 19:59:28 »
Citaat van: reitsma;39080
heb je inmiddels de oplossing voor dat probleem.

want hier lukt het auto deco ook niet.

Mijn sat-dealer stuurde me een programmaatje waarmee er een automatische decodering ingesteld kon worden. Dat heeft precies 1 week gewerkt maar nu is het weer het oude liedje: vrijwel alles wordt gecodeerd...Morgen maar weer bellen...

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #5 Gepost op: 26-04-2010, 09:54:48 »
Wat voor CI module gebruik je???

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #6 Gepost op: 26-04-2010, 10:47:46 »
Oef... help me even, ik wil je graag antwoorden maar waar moet ik  kijken om te weten welke module ik gebruik? ik ben dus inderdaad niet technisch maar ik vind dat dat ook niet nodig zou moeten zijn. Ik wil gewoon opgenomen programma's kunnen bekijken zoals dat tot een maad geleden altijd zonder rpoblemen kon. Maar ik maak graag gebuik van de adviezen etc op dit forum, dus als me even tipt over wat je bedoelt met ed module dan antwoord ik natuurlijk graag per omgaande. Dank alvast!

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #7 Gepost op: 26-04-2010, 14:09:25 »
Klepje opnemaken (rechtsvoor) en dan op het knopje wat daar rechts van de module zit drukken. Er komt nu een module uit je ontvanger (waar ook je kaart in zit). Had graag van je gehoord wat voor merk / type dit is. Hierna kan je de omodule(met kaart) weer terug invoeren in de ontvanger.

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #8 Gepost op: 26-04-2010, 16:07:15 »
Citaat van: MrSat;39087
Klepje opnemaken (rechtsvoor) en dan op het knopje wat daar rechts van de module zit drukken. Er komt nu een module uit je ontvanger (waar ook je kaart in zit). Had graag van je gehoord wat voor merk / type dit is. Hierna kan je de omodule(met kaart) weer terug invoeren in de ontvanger.

Het is een Aston Crypt module DVD , het nummer wat erop  staat is  2557, heb je meer info nodig?

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #9 Gepost op: 26-04-2010, 17:01:15 »
Zit er een groen lampje(=ledje) aan de voorkant???

Zo ja.  Ga naar het menu van je sat ontvanger en zoek iets in de trend van CI module of common interface.  Selecter deze optie. Je ziet nu dat er TWEE CI slots worden weergeven waarin bij een van de twee staat ASTON Vx.xx      De x'en staan voor getallen. Ik ben benieuwd wat daar staat?

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #10 Gepost op: 26-04-2010, 18:23:08 »
Citaat van: MrSat;39090
Zit er een groen lampje(=ledje) aan de voorkant???

Zo ja.  Ga naar het menu van je sat ontvanger en zoek iets in de trend van CI module of common interface.  Selecter deze optie. Je ziet nu dat er TWEE CI slots worden weergeven waarin bij een van de twee staat ASTON Vx.xx      De x'en staan voor getallen. Ik ben benieuwd wat daar staat?

Er zit inderdaad een groen ledje aan de voorkant.
In het menu staat het volgende aangegeven voor wat betreft de CI slots:
nr 1: niet geinstalleerd
br 2: Aston Module , nr. 2.2300

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #11 Gepost op: 27-04-2010, 23:48:49 »
Je CI module is voorzien van de laatste software.  Dat zit dus wel snor!

Nu nog firmware van de ontvanger

software voor je topfield is hier te vinden

http://www.bombeeck.nl/Service/Topfield/index.html

Ik weet even niet of dit ook voor jouw ontvanger geldt maar ik weet bijvoorbeeld dat automatisch decoderen op een homecast ontvanger alleen met een originele !  mediaguard module van canal digitaal werkt.

Laat even weten of er nog ontwikkelingen zijn geweest vanuit je dealer.

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #12 Gepost op: 28-04-2010, 00:06:55 »
Heb gebeld met mijn dealer maar ze weten het nu ook even niet meer en ze zullen nu contact gaan opnemen met Topfield...

Offline Tom2009

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #13 Gepost op: 28-04-2010, 10:14:54 »
Citaat van: MrSat;39104
Je CI module is voorzien van de laatste software.  Dat zit dus wel snor!

Nu nog firmware van de ontvanger

software voor je topfield is hier te vinden

http://www.bombeeck.nl/Service/Topfield/index.html

Ik weet even niet of dit ook voor jouw ontvanger geldt maar ik weet bijvoorbeeld dat automatisch decoderen op een homecast ontvanger alleen met een originele !  mediaguard module van canal digitaal werkt.

Laat even weten of er nog ontwikkelingen zijn geweest vanuit je dealer.

Nog even dit: mijn dealer had me 2 weken geleden een programmaatje gezonden om automatisch te kunnen decoderen. Zij weten heel goed welke ontvanger ik heb en deze dealer heeft me altijd voortreffelijk geholpen, ik kan me dus eigenlijk niet voorstellen dat ze me een ondeugdelijk programma hebben gezonden temeer dara het volgens hen bij sommige andere klanten wel afdoende bleek te zijn.dDit programmaatje werktein mijn situatie  ook wel maar helaas slechts een week. De Dealer gaat nu zoals gezegd contact opnemen met Topffield maar ben bang dat dit niet snel een oplossing oplevert. Dus als hier iemand  goede suggesties heeft houd ik me natuurlijk aanbevolen. Overigens als vast dank aan de forumleden die al gereageerd hebben!

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #14 Gepost op: 28-04-2010, 10:40:56 »
Je zou eens de ontvanger in zijn geheel kunnen resetten en opnieuw de kanalen laten inlezen. Daarnaast zou ik ook de gehele harde schijf formateren. Helemaal terug naar het begin dus.  Grote kans dat het dan wel werkt.  Na een firmware update dien je ten aller tijde de ontvanger terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Dat je dealer je een goede support geeft is alleen maar SUPER denk ik .
Pagina's: [1] 2

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

`