Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

02-03-2021, 20:14:45

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Beeld hapert na enkele minuten  (gelezen 2924 keer)

Offline zabbe

• Nieuwe gebruiker
  • *

Beeld hapert na enkele minuten
« Gepost op: 07-03-2010, 14:19:28 »
Hallo,

ik heb een electron ps 1900cr settopbox. Als ik die aansteek ontvang ik het gewenste kanaal goed, maar na een 5-tal minuten perfecte ontvangst begint het beeld geleidelijk aan te haperen om vervolgens volledig te bevriezen. Met haperen bedoel ik dat er 'blokjes' op het beeld verschijnen en het geluid misvormd wordt, alsof het signaal niet meer goed gedecodeerd wordt. Als ik het bakje afzet (standby) en opnieuw aansteek kan die weer een 3-tal minuten mee. Dit probleem is plotseling beginnen op te treden, van de ene dag op de ander. Is mijn ontvanger stuk of valt dit te herstellen via de instellingen?

Ik zou u heel dankbaar zijn als iemand mij hierbij kan helpen.

Nog een bijvraagje: ik ben mijn pin code vergeten, weet iemand hoe ik aan de mastercode kan raken?

Alvast bedankt!!
Groeten

Offline vlaagje

• Super gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 07-03-2010, 15:53:16 »
Ik ken jou decoder niet maar heb je dit ook op ongecodeerde zenders die een vrij sterk signaal hebben? (volgens mij is CNBC een zender die een vrij sterk signaal heeft)

Ik zou n.l. eerder denken dat je schotel (tenminste ik ga er van uit dat die hebt) niet juist is afgesteld op de zender.

Offline zabbe

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 08-03-2010, 00:20:46 »
Dag vlaagje,

bedankt voor je antwoord. Het probleem treedt op bij zenders die een redelijk signaal hebben (50% - 80%). Het merkwaardige is dat deze zenders vroeger goed werkten. Misschien is de schotel (die heb ik dus ;)) door een windvlaag ofzo ontregeld. Ik zal ze eens wat bijstellen en zien of het helpt.
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG