Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

17-08-2019, 22:56:37

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Dreambox 800HD Clone  (gelezen 39397 keer)

Offline braveheart

• Super gebruiker

Dreambox 800HD Clone
« Gepost op: 05-03-2010, 13:46:11 »
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de clone dreamboxen? Ik zie dat de dreambox 800 HD voor leuke prijzen aangeboden word en die vind ik wel interessant, maar het zijn dan wel clones? Zijn deze boxen aan te raden of absoluut af te raden en waarom? Alvast bedankt.

Offline samlittle

• Super Premium gebruiker

hi
« Reactie #1 Gepost op: 05-03-2010, 18:19:27 »
Citaat van: braveheart;38513
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de clone dreamboxen? Ik zie dat de dreambox 800 HD voor leuke prijzen aangeboden word en die vind ik wel interessant, maar het zijn dan wel clones? Zijn deze boxen aan te raden of absoluut af te raden en waarom? Alvast bedankt.

ik vind ze goei boxen als je weet wat je doet werken ze perfect
de laaste generatie zijn goed
let op welke image je opzet en dat is alles kwa mijn ervaring heb 5 staan hier en 1 origineel de rest clone heb meer ellende met de origineel
maar de keuze ligt aan u en als u garantie kan krijgen is altijd het beste je weet het nooit
ik betaal ze iets duurder en kan altijd terecht voor als er ooit iets moet gebeuren

Offline braveheart

• Super gebruiker

Dreambox 800HD Clone
« Reactie #2 Gepost op: 05-03-2010, 23:01:42 »
Bedankt voor je reactie, maar hoezo moet je oppassen met de images? En hoe zit het als er een nieuwe image komt, kunnen die clones de nieuwe images dan gewoon aan?

Offline alain

• Global Moderator

Dreambox 800HD Clone
« Reactie #3 Gepost op: 05-03-2010, 23:47:12 »
alles hangt af van de bootloader die in je ontvanger zit
bv:
als je bootloader 75 is dan zul je een gepatchde image zoeken met boot #75
vb:
The Gemini2 Project 4.70 DM800 sim2 #75 2010.02.09

Offline falcon

• Reguliere gebruiker
  • **

Dreambox 800HD Clone
« Reactie #4 Gepost op: 13-03-2010, 20:48:33 »
Citaat van: samlittle;38517
ik vind ze goei boxen als je weet wat je doet werken ze perfect
de laaste generatie zijn goed
let op welke image je opzet en dat is alles kwa mijn ervaring heb 5 staan hier en 1 origineel de rest clone heb meer ellende met de origineel
maar de keuze ligt aan u en als u garantie kan krijgen is altijd het beste je weet het nooit
ik betaal ze iets duurder en kan altijd terecht voor als er ooit iets moet gebeuren

Dag Samlittle en Braveheart,

zeg ik heb uw vraag gelezen op de forum. Ik wist zelfs niet dat er clonen bestaan van 800 HD. Ik heb er een. Maar hoe zou ik nu kunnen weten of ik een clone of een origineel heb? Kan iemand mij daarin wegwijs maken?:confused:

Offline samlittle

hier wat info van x site
« Reactie #5 Gepost op: 13-03-2010, 21:02:37 »
hier wat info van een andere site
hoopdat je met dit voldoende info heb.

EEN DING DIT IS AL WAT OUDER NIEUWE 800 IS NOG MOEILIJKER TE ZIEN

hallo allemaal bij deze wil ik even mijn ervaringen met de originele Dreambox 800 pvr hd en clone Dreambox 800 pvr hd delen.

Pas op met de clone dreambox deze kan nl niet de nieuwste images draaien zoals nabilo 0.9 zonder de second stage boatloader 69 in te laden.
Zonder de second stage bootloader 69 zal de clone dreambox niet werken en krijg je een error melding "error no CA found"
Misschien dat ze in de toekomst dit nog gaan aanpassen of dat bij de nieuwste clonen dit al is opgelost ,echter bij diegene die ik had was dit wel het geval.
Pas goed op met laatste Barry Allen deze werkt dus absoluut niet met de clone dreambox en je kunt de dreambox niet meer flashen dan alleen nog met de enforcer software.
Deze enforcer sofware kan dus ook werken met alle clone dreamboxen 500-s waarbij een bepaalde gemini flash is toegepast en geblokt wordt.
Heb het zelf nog niet geprobeerd op de dreambox 500 maar kan me zo voorstellen dat dit ook gaat werken.

hoe herken je een clone dreambox 800 pvr hd :

1.Bij verbinding maken met je webbrowser geeft hij geen dreambox 800 aan maar dreambox 600 !! of dreambox ????

2.Fotos onderkant bij de orginele dreambox zijn meer uitsparingen gemaakt aan de onderkant
http://img205.imageshack.us/my.php?image=9genuinelowerew9.jpg (origineel)
http://img205.imageshack.us/my.php?image=10clonelowerfw0.jpg (clone)

3. Foto,s bovenkant dreambox 800
http://img205.imageshack.us/my.php?image=13genuinetopviewvv8.jpg (origineel)
http://img205.imageshack.us/my.php?image=14clonetopviewsy4.jpg (clone)

4.De interne Modem ,originele dreambox met chip de clone zonder chip
de clone heeft geen chip op de printplaat.
http://img205.imageshack.us/my.php?image=21genuinemodemas1.jpg (orgineel)
http://img205.imageshack.us/my.php?image=22clonemodemmu0.jpg (clone)

5.Stroomvoorziening dreambox 800 bovenste foto toont weer de originele dreambox adaptor echter in mijn geval zat wel de bovenste adaptor bij de clone dus dat kan ook!
http://img205.imageshack.us/my.php?image=17genuinepsuvs0.jpg (orgineel)
http://img205.imageshack.us/my.php?image=18clonepsufu8.jpg (clone)

6.Verpakkingen Dreambox 800 met kabels links toont weer de orginele dreambox verpakking en de rechtse de clone dreambox.
http://img205.imageshack.us/my.php?image=2whatyougetintheboxfv4.jpg

heb dus beide dreamboxen getest en kom tot de volgende conclusie , de dreambox 800 clone wordt een stuk warmer dan de originele dreambox , ook draaien niet de nieuwste images op de clone dreamboxen zonder de second bootloader 69 in te laden je krijgt dan een error melding CA Not Found !!.
Bij de originele dreambox 800 is het een fluitje van een cent om de images die beschikbaar zijn in te laden(flashen)

Er zullen vast wel meer toepassingen zijn op toch de nieuwste images te laten draaien op een clone dreambox maar of het allemaal de moeite waard is om hier tijd in te gaan steken met een prijsverschil van ongeveer 100 euro immers de clone zit op ongeveer 300 euro , de orginele dreambox 800 kost +/- 395,00 euro.

Offline alain

• Global Moderator

Dreambox 800HD Clone
« Reactie #6 Gepost op: 14-03-2010, 03:54:40 »
de nieuwe cloons zijn dan weer bijna niet van de echte te ondercheiden
er zit een secondstagebootloader in van 75
de uitsparingen zijn dan weer hetzelfde als de originele
de voedingadapter is ook hetzelfde als de originele

Offline ziggy

• Nieuwe gebruiker
  • *

Dreambox 800HD Clone
« Reactie #7 Gepost op: 23-05-2011, 07:45:14 »
Ik heb vorige week een clone DM500 HD gekocht voor zo'n 200 euro. Volgens mijn bevindingen is dit geen box voor de normale TV-kijker. Er is kennis vereist om zo'n ding te laten werken. De box crasht heel dikwijls bij het veranderen van een image. Dan werkt de webinterface niet meer en moet er via een com-poort geflashd worden, wat soms ook niet lukt. Settingslijsten zijn moeilijk over te brengen.
VU+ duo, DM500 HD clone, 2X Multytenne 45 twin

Offline alain

• Global Moderator

Dreambox 800HD Clone
« Reactie #8 Gepost op: 23-05-2011, 17:50:47 »
tja,een dreambox is ook geen gewone ontvanger
het is meer voor de hobby'sten
een dreambox kan je vergelijken met een pc met een kleine processor
je moet echt het een en ander weten anders begin je er niet aan

Offline halloa

Dreambox 800HD Clone
« Reactie #9 Gepost op: 24-05-2011, 14:30:01 »
Het enige is wat bij een clone gelet moet worden is dat je een gepatchde image moet plaatsen. Voor de rest is het zeker identiek kwa funcites als de origineel 800 hd.

Om simpel en duidelijk te maken heb je verschillende clones met verschillende simkaart in de box. Dit bepaald je bootloader en welk image geplaatst moet worden.

* SIM201 bootloader loopt van 75 en is zit nu op 82
* ferrari SIM
* Ester sim

dus als je een clone koopt dan vraag welke sim erin zit en zo weet je welke image je erin moet zetten. Voor de rest is het identiek aan origineel. Als je dreambox 800 HD koopt koop een sim201. Daar heb je meer images voor dan de andere 2 sims.

Offline halloa

Dreambox 800HD Clone
« Reactie #10 Gepost op: 24-05-2011, 14:35:44 »
heb dus beide dreamboxen getest en kom tot de volgende conclusie , de dreambox 800 clone wordt een stuk warmer dan de originele dreambox , ook draaien niet de nieuwste images op de clone dreamboxen zonder de second bootloader 69 in te laden je krijgt dan een error melding CA Not Found !!.
Bij de originele dreambox 800 is het een fluitje van een cent om de images die beschikbaar zijn in te laden(flashen)

Er zullen vast wel meer toepassingen zijn op toch de nieuwste images te laten draaien op een clone dreambox maar of het allemaal de moeite waard is om hier tijd in te gaan steken met een prijsverschil van ongeveer 100 euro immers de clone zit op ongeveer 300 euro , de orginele dreambox 800 kost +/- 395,00 euro.

[/COLOR][/I][/LEFT][/QUOTE]

Of het de moeite waard is is aan ieder. Maar het is zeker de moeite waard. Een clone kost geen 300 Euro want als je beetje rond kijkt dan heb je al snel 1 voor 180 Euro. Dat scheelt  200 Euro :D

Bootloader 69 is 2 jaar geleden dat waren sim1. Ik denk dat je de tekst ergens vandaan hebt met google en hier hebt geplakt. :D De foto's kloppen ook niet altijd. Er zijn clones die bijna niet te herkennen zijn alleen als je verkoper bent. Maar het zegt niet dat ze minder zijn.

Images zijn op elke forum te vinden. Met sectie sim201, ferrari en estar.

Ik heb hier aan paar leden clones verkocht en tot op heden geen 1 terug gehad van dat ie niet goed is of dat ie stuk is of dat beeld niet goed is of dat image flashen moeilijk is. Als je het van iemand koopt die je netjes de images op cd zet dan kan je zeker vooruit.

Gr
« Laatst bewerkt op: 24-05-2011, 14:37:55 door halloa »

Offline caligetta

• Reguliere gebruiker
  • **

Clone
« Reactie #11 Gepost op: 02-06-2011, 00:02:59 »
Citaat van: halloa;42612

[/COLOR][/I][/LEFT]

Of het de moeite waard is is aan ieder. Maar het is zeker de moeite waard. Een clone kost geen 300 Euro want als je beetje rond kijkt dan heb je al snel 1 voor 180 Euro. Dat scheelt  200 Euro :D

Bootloader 69 is 2 jaar geleden dat waren sim1. Ik denk dat je de tekst ergens vandaan hebt met google en hier hebt geplakt. :D De foto's kloppen ook niet altijd. Er zijn clones die bijna niet te herkennen zijn alleen als je verkoper bent. Maar het zegt niet dat ze minder zijn.

Images zijn op elke forum te vinden. Met sectie sim201, ferrari en estar.

Ik heb hier aan paar leden clones verkocht en tot op heden geen 1 terug gehad van dat ie niet goed is of dat ie stuk is of dat beeld niet goed is of dat image flashen moeilijk is. Als je het van iemand koopt die je netjes de images op cd zet dan kan je zeker vooruit.

Gr[/QUOTE]

Ik heb zonder te weten een clone gekocht en dus met flashen heb ik de images van de dreambox gebruikt,resultat?het zit nu vast en geeft de volgende aan:-> error no ca found.
heb geprobeert om opnieuw te doen maar ik kom niet meer op,verder dan Alvast bedankt,
Carlo

Offline alain

• Global Moderator

Dreambox 800HD Clone
« Reactie #12 Gepost op: 02-06-2011, 12:44:12 »
dan zal je dit topic eens eventjes moeten lezen
http://www.satbox.nl/showthread.php?t=12255

in 99% van de gevallen krijg je hem terug aan de praat!

Offline halloa

Dreambox 800HD Clone
« Reactie #13 Gepost op: 03-06-2011, 00:45:08 »
je krijgt het zo aan de praat. Gebruik dreamup 1.3.4 deze 2nd stage loader in. Sluit de serieel kabel op je dreambox en netwerkkabl. Start dreamup en selecteer ook de  functie via netwerk dan connect klikken. Je krijgt nu een ipadres te zien op de dreambox nu kan je gepatchde image gebruiken. Bij sim201 kun je image gebruiken van BL75 tot 82 nu.

grt
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief