Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

20-04-2021, 13:18:15

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: help me  (gelezen 4474 keer)

Offline henkm

• Nieuwe gebruiker
  • *

help me
« Gepost op: 27-02-2010, 17:17:16 »
ok ik heb een extreme uci 6400
wie kan mij watwijzer maken
ik heb heb teruggezet naar fabrieks instellingen maar geeft nu helemaal geen beeld meer hoe kan ik het ding flashen en updaten en wat heb ik daarvoor nodig ik heb een 0 modem kabel thats all please help deze sukkel

Offline ruud d groot

• Super Premium gebruiker
    • http://

help me
« Reactie #1 Gepost op: 27-02-2010, 18:22:44 »
Citaat van: henkm;38446
ik heb heb teruggezet naar fabrieks instellingen maar geeft nu helemaal geen beeld meer hoe kan ik het ding flashen en updaten en wat heb ik daarvoor nodig ik heb een 0 modem kabel thats all please help deze sukkel

ik weet het ook niet meer, maar voor info kun je terecht op deze site,wel registreren

http://uniform.messageboard.nl/10127/viewforum.php?f=51&start=0&sid=30dd5e73af308b883cc0eb9c67692fe0
groetjes ruud
ik heb een dreambox 7020,nokia 9500, xtreme,echostar,maxplus

Offline zappsat

help me
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2010, 06:34:35 »
Citaat van: henkm;38446

bij deze ontvanger kun je niets met een nulmodemkabel daarvoor heb je een cas interface nodig.
maar als je alleen een factory reset hebt gegeven waarom zou je dan nieuwe software erin moeten zetten.

Offline henkm

• Nieuwe gebruiker
  • *

re
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2010, 09:26:37 »
Citaat van: zappsat;38462
bij deze ontvanger kun je niets met een nulmodemkabel daarvoor heb je een cas interface nodig.
maar als je alleen een factory reset hebt gegeven waarom zou je dan nieuwe software erin moeten zetten.
ik heb een reset gegeven naar fabrieks instellingen dat ging in eerste instantie goed maar was bezig alle instellingen te herstellen en door een of ander oorzaak geen beeld meer in de display alleen:----na opstart :noch
als ik menu intik list
maar hij geeft helemaal geen enkel beeld signaal naar tv?

Offline henkm

• Nieuwe gebruiker
  • *

help me
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2010, 09:33:41 »
Citaat van: zappsat;38462

ok bedankt voor je snelle info ik ga kijken of het ding gaat werken.
ps als ik geen antennesignaal heb moet toch wel het menu op mijn tv scherm komen?

Offline alain

• Global Moderator

help me
« Reactie #5 Gepost op: 01-03-2010, 17:07:48 »
noch wil zeggen no channel
dwz dat er geen kanalen meer zijn in de lijst ,je moet ze opnieuw inscannen
er is dus nog wel degelijk een menu aanwezig
druk op de knop menu op je ab en ga naar installatie en druk op ok dan 0000
hier kan je je gewenste satteliet instellen en de kanalen zoeken
tja,ik weet niet wat voor opstelling je hebt:disecqswitch,rotor?

Offline MrSat

• Global Moderator

help me
« Reactie #6 Gepost op: 01-03-2010, 19:53:52 »
Het is toch niet zo dat je de ontvanger met een antennekabel is aangesloten??   Als je een fabriekreset doet wordt het kanaal van de modulator ook gereset.  Hierdoor veranderd dus het zendfrequentie en dien je je TV opnieuw te laten zoeken. Om dit probleem te voorkomen sluit eens een SCART kabel aan tussen de ontvanger en TV. Middels een SCART kabel sla je de modulator over en is het signaal op je TV beschikbaar middels AV // EXT // L1  (bij elk merk heet dit verschillend)  

PS Een fabrieksreset geeft NOOIT het resultaat dat een satelliet ontvanger alleen nog maar benaderbaar is middels J-Tag.
« Laatst bewerkt op: 01-03-2010, 19:56:18 door MrSat »

Offline henkm

• Nieuwe gebruiker
  • *

help me
« Reactie #7 Gepost op: 18-04-2010, 19:24:50 »
Citaat van: MrSat;38483
Het is toch niet zo dat je de ontvanger met een antennekabel is aangesloten??   Als je een fabriekreset doet wordt het kanaal van de modulator ook gereset.  Hierdoor veranderd dus het zendfrequentie en dien je je TV opnieuw te laten zoeken. Om dit probleem te voorkomen sluit eens een SCART kabel aan tussen de ontvanger en TV. Middels een SCART kabel sla je de modulator over en is het signaal op je TV beschikbaar middels AV // EXT // L1  (bij elk merk heet dit verschillend)  

PS Een fabrieksreset geeft NOOIT het resultaat dat een satelliet ontvanger alleen nog maar benaderbaar is middels J-Tag.

ok je hebt helemaal gelijk met bovenstaande werkt goed met scart

Offline MrSat

• Global Moderator

help me
« Reactie #8 Gepost op: 18-04-2010, 20:05:37 »
Beste Henk,

bedankt voor je reactie en ben blij dat het gelukt is. Alleen ik hoop dat je mijn bericht 1 1/2 maand geleden al hebt opgepikt .  ;-)
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG