Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

20-06-2021, 03:10:47

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: M-Vision S5 instellingen weg  (gelezen 7669 keer)

Offline dweebdogg

• Reguliere gebruiker
  • **

M-Vision S5 instellingen weg
« Gepost op: 19-01-2010, 17:13:01 »
Eergisteren heeft mijn neefje gespeeld met de instellingen van mijn Mvision S5. ik kan opeens geen 23,5 zenders meer bekijken. Ik krijg alleen een melding dat de zender gecodeerd is.
Dat kan niet kloppen want ik heb het top pakket van Canal digitaal en voorheen kon ik deze zenders gewoon bekijken.

Ik heb een Technisat Multytenne 45 en kan dus meerdere satellieten ontvangen. In het menu van de Mvision S5 staat ook gewoon dat de ontvangst goed is.
Het vreemde is alleen dat ik in het menu opeens 23 en 23.5 kan ontvangen. terwijl de zenders naar mijn idee op 23.5 horen te staan staan ze nou gekoppeld aan 23.0

Ik heb een fabrieksherstel gedaan en daarna een fastscan voor Canal digitaal.
via kanalen zoeken op 19.2 (astra1) hij zoekt dan gewoon alle canal digitaal zenders.
Het vreemde is dat enkele zenders het wel doen op 23,5 zoals History, Het Gesprek, Sport 1/eredivisie live en de regionale zenders.
De zenders NL24, Geschiedenis, HumorTv, Consumenten TV werken opeens niet meer sinds het weekend. daar krijg ik telkens de melding gecodeerd.

Ik had gister al de laatste firmware 6.14.00 with scam 1.31 geïnstalleerd en de bootloader ook. Maar het probleem werd niet verholpen na het updaten.

Ik heb ook de smartcards van enkele buren geprobeerd zonder succes.
Bij allemaal geeft hij sinds afgelopen weekend hetzelfde probleem dus het moet wel aan de ontvanger liggen en niet aan de smardcard.
Mijn kaart werkt bij de buren namelijk wel.
In mijn eigen ontvanger gebeurd het volgende:
Kaart in de reader wel beeld op enkele gecodeerde zenders.
Kaart eruit geen beeld op gecodeerde zenders.

Ben er van overtuigt dat het een instelling probleem is.
Heeft iemand voor mij de exacte instellingen van deze ontvanger want ik kom er niet meer uit. Graag wil ik de volgende gegevens om Canal digitaal + Vlaanderen juist te ontvangen in het installatie menu.

• Sateliet zoeken  
  • DISEqc Switch
  • Motor Setup

Screenshots zouden ook erg helpen.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2010, 11:17:08 door dweebdogg »

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 20-01-2010, 11:57:35 »
Citaat van: dweebdogg;37896
Eergisteren heeft mijn neefje gespeeld met de instellingen van mijn Mvision S5. ik kan opeens geen 23,5 zenders meer bekijken. Ik krijg alleen een melding dat de zender gecodeerd is.
Dat kan niet kloppen want ik heb het top pakket van Canal digitaal en voorheen kon ik deze zenders gewoon bekijken.

Ik heb een Technisat Multytenne 45 en kan dus meerdere satellieten ontvangen. In het menu van de Mvision S5 staat ook gewoon dat de ontvangst goed is.
Het vreemde is alleen dat ik in het menu opeens 23 en 23.5 kan ontvangen. terwijl de zenders naar mijn idee op 23.5 horen te staan staan ze nou gekoppeld aan 23.0

via kanalen zoeken op 19.2 (astra1) hij zoekt dan gewoon alle canal digitaal zenders.
Het vreemde is dat enkele zenders het wel doen op 23,5 zoals History, Het Gesprek, Sport 1/eredivisie live en de regionale zenders.
De zenders NL24, Geschiedenis, HumorTv, Consumenten TV werken opeens niet meer sinds het weekend. daar krijg ik telkens de melding gecodeerd.

Ik had gister al de laatste firmware 6.14.00 with scam 1.31 geïnstalleerd en de bootloader ook. Maar het probleem werd niet verholpen na het updaten.

Bij allemaal geeft hij sinds afgelopen weekend hetzelfde probleem dus het moet wel aan de ontvanger liggen en niet aan de smardcard.

Heeft iemand voor mij de exacte instellingen van deze ontvanger want ik kom er niet meer uit. Graag wil ik de volgende gegevens om Canal digitaal + Vlaanderen juist te ontvangen in het installatie menu.

• Sateliet zoeken  
  • DISEqc Switch
  • Motor Setup

Misschien  de sat met de pos 23  compleet verwijderen ? Kaart eruit  geen beeld is toch normaal?Vergeet niet dat CDS aktie heeft aangekondigd tegen  zwartkijken
« Laatst bewerkt op: 20-01-2010, 12:00:18 door satboxman »

Offline dweebdogg

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2010, 15:15:11 »
Citaat van: satboxman;37904
Misschien  de sat met de pos 23  compleet verwijderen ? Kaart eruit  geen beeld is toch normaal?Vergeet niet dat CDS aktie heeft aangekondigd tegen  zwartkijken

Kun je mij vertellen hoe ik dat kan doen, zie namelijk nergens in het menu een verwijder optie staan :confused:

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2010, 16:16:00 »
Citaat van: dweebdogg;37917
Kun je mij vertellen hoe ik dat kan doen, zie namelijk nergens in het menu een verwijder optie staan :confused:
meestal zit er in de edit , waar kanalen verwijderd worden  een optie voor sat verwijderen of alle kanalen op die sat , en zitten er geen kanalen in de lijst meer , dan is vaak de sat  ook eruit  dan , staat de desbetrefende sat weer ongebruikt in de sat lijst/. in de antenne instelling  moet de betreffend  ook eruit  de diseqc of usals  uitzetten .

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2010, 16:49:40 »
Heren, Ik denk dat jullie op de verkeerde weg zitten.

Als je een S5 inscannen met fastscan laad die alle kanalen van de Astra, Astra2, Astra3 en hotbird in . Dit is gewoon de lijst die je ook kunt vinden bij canal digitaal op de website.

Alleen tegen deze ontvanger moet je wel zeggen op welke disecq welke satelliet gekoppeld zit. Dit doe je in het menu van de ontvanger.

Disecq1/poortA = Astra 19,2
Disecq2/poort B = Hotbird 13.0
Disecq3/poort C = Astra 3 23.5
Disecq4/poort D = Astra 2 28.2

Als dit ingesteld uit het menu gaan en nog een keer proberen

LET OP deze instelling geld ALLEEN voor de genoemde Technisat Multytenne met 4 koppen/satellietposities!

Kanalen die aangeven dat ze gecodeerd zijn heeft te maken met je rechten !!!!  NIET met de ontvanger. LET WEL  het themapakket van canal digitaal is momenteel niet meer in Mpeg2 (SD kwaliteit) te ontvangen maar ALLÉÉN nog maar op MPEG4 (HD kwaliteit). Je hebt dus een HD ontvanger nodig om deze zenders tre bekijken.  De S5 is GEEN HD ontvanger dus geen beeld!

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2010, 16:49:40 »

Als je een S5 laad inscannen met fastscan, laad die alle kanalen van de Astra, Astra2, Astra3 en Hotbird in . Dit is gewoon de lijst die je ook kunt vinden bij canal digitaal op de website.

Alleen tegen deze ontvanger moet je wel zeggen op welke disecq welke satelliet gekoppeld zit. Dit doe je in het (disecq)menu van de ontvanger.

Als dit ingesteld uit het menu gaan (automatisch opslaan!!) en nog een keer proberen

LET OP deze instelling geld ALLEEN voor de genoemde Technisat Multytenne met 4 koppen/satellietposities!

Kanalen die aangeven dat ze gecodeerd zijn heeft te maken met je rechten !!!!  NIET met de ontvanger. LET WEL  het themapakket van canal digitaal is momenteel niet meer in Mpeg2 (SD kwaliteit) te ontvangen maar ALLÉÉN nog maar op MPEG4 (HD kwaliteit). Je hebt dus een HD ontvanger nodig om deze zenders te bekijken.  De S5 is GEEN HD ontvanger dus geen beeld!

Offline dweebdogg

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2010, 01:43:16 »
Citaat van: MrSat;37920
Kanalen die aangeven dat ze gecodeerd zijn heeft te maken met je rechten !!!!  NIET met de ontvanger. LET WEL  het themapakket van canal digitaal is momenteel niet meer in Mpeg2 (SD kwaliteit) te ontvangen maar ALLÉÉN nog maar op MPEG4 (HD kwaliteit). Je hebt dus een HD ontvanger nodig om deze zenders te bekijken.  De S5 is GEEN HD ontvanger dus geen beeld!

Volgens Canal Digitaal zijn de zenders uit het (voormalig) thema pakket nog steeds in sd te ontvangen.
E! Entertainment 23,5
Consumenten 24 23,5
NostalgieNet 23,5
Geschiedenis 24 23,5
Humor TV 24 23,5
Nederland 24 23,5
Discovery Science 23,5
Disc Travel & Living 23,5
Nat Geo Wild 23,5
Holland Doc 24 23,5

Dit zijn juist de zenders die ik sinds afgelopen weekend niet meer kan ontvangen.
Maar volgens de officiële HD zenderlijst van Canal Digitaal zijn er nog niet echt veel zenders die in HD uitzenden.
http://www.canaldigitaal.nl/zenderpakketten/hdtv-pakket.aspx
Alleen de zenders waar HD achter staat word in MPEG4 uitgezonden de rest niet. :confused:
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 01:51:41 door dweebdogg »

Offline zappsat

« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2010, 07:04:46 »
Citaat van: dweebdogg;37896

• Sateliet zoeken  
  • DISEqc Switch
  • Motor Setup

de makkelijkste weg als het mis gaat is
de software overnieuw in de bootloader zetten en daarna factory reset geven
dan gewoon alle satelliet terug toewijzen aan de goede poorten en overnieuw in laten zoeken.
als er dan nog problemen zijn met je kaart ligt het aan c+nl en niet aan de box.

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2010, 09:17:35 »
Wat Zappsat zegt is zeker waar.

Mijn verhaal aangaande de themakanalen niet. Hier het juiste:

16-12-2009

M7 Group heeft de plandatum voor de MPEG4 swap voor de themakanalen transponder bekend gemaakt. Zoals de planning nu is gaat 1 maart deze transponder in de nachtelijke uren omgezet worden van MPEG2 naar MPEG4.

Vanaf dat moment zijn vrijwel alle themakanalen alleen nog met een HD-ontvanger te bekijken. Dit omdat dit soort satellietontvangers alleen de mogelijkheid hebben om MPEG4 uitgezonden zenders te kunnen weergeven. De, door de MPEG4 swap, vrijgekomen ruimte gaat CanalDigitaal gebruiken om twee nieuwe HD-zenders door te gaan geven. Het gaat hier om de twee ontbrekende HD-kanalen van de Nederlandse Publieke Omroep. Na de MPEG4 swap komt er ook een einde aan het themakanalen-abonnement. Alle themakanalen worden door CanalDigitaal verspreidt over het familie- en entertainment zenderpakket. Uitzondering is het carrouselkanaal Nederland24. Dit kanaal gaat in zijn geheel verdwijnen bij CanalDigitaal. Doordat het themakanalen-abonnement gaat verdwijnen wordt het HD-abonnement in prijs verlaagd tot 5 euro per maand.

De ongeveer 10.000 abonnees van CanalDigitaal die alleen een themakanalen-abonnement, dus niet in combinatie met HDTV, afnemen worden vanaf morgen via e-mail op de hoogte gesteld van de ontwikkelingen. Ook krijgt men dan een vervangingsaanbod om de huidige SD-ontvanger om te ruilen voor een HD-ontvanger om te kunnen blijven kijken naar de themakanalen. Mocht men hierop niet reageren wordt in januari per brief contact gezocht. Vanaf dat moment wordt ook de satellietvakhandel bij het vervangingsaanbod betrokken.

UPDATE: Inmiddels is ook de verspreiding van de themakanalen over het familie- en entertainment pakket bekend. M7 heeft besloten dat de kanalen HollandDoc, Consumenten24, Geschiedenis24, Humor24, NostalgieNet en NatGeo Wild worden toegevoegd aan het familiepakket. Het entertainment- en toppakket worden versterkt met E-Entertainment, Het Gesprek, Discovery Science en Discovery Travel & Living. Opvallend daarbij is dat M7 Group aankondigd dat Het Gesprek beschikbaar komt vanaf het entertainment pakket. Dit terwijl de zender nu nog beschikbaar is in het basispakket.

Bron: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2695

Offline satboxman

• Premium gebruiker

« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2010, 13:03:53 »
Citaat van: MrSat;37919

Als je een S5 inscannen met fastscan laad die alle kanalen van de Astra, Astra2, Astra3 en hotbird in . Dit is gewoon de lijst die je ook kunt vinden bij canal digitaal op de website.

Alleen tegen deze ontvanger moet je wel zeggen op welke disecq welke satelliet gekoppeld zit. Dit doe je in het menu van de ontvanger.

Als dit ingesteld uit het menu gaan en nog een keer proberen

Kanalen die aangeven dat ze gecodeerd zijn heeft te maken met je rechten !!!!  NIET met de ontvanger. LET WEL  het themapakket van canal digitaal is momenteel niet meer in Mpeg2 (SD kwaliteit) te ontvangen maar ALLÉÉN nog maar op MPEG4 (HD kwaliteit). Je hebt dus een HD ontvanger nodig om deze zenders tre bekijken.  De S5 is GEEN HD ontvanger dus geen beeld!

de diseqc  volgorde weet hij wel via ander forum .  de thema kanalen zijn nog steeds mpeg2  tot 1mrt
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

`