Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

20-04-2021, 12:01:01

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Probleempje met Protek 9600IP.  (gelezen 4799 keer)

Offline Dontknow

• Nieuwe gebruiker
  • *

Probleempje met Protek 9600IP.
« Gepost op: 19-11-2009, 11:37:23 »
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit gekomen van een (nieuw) Protek 9600IP ontvanger, via e-Bay aangekocht.

Alles werkt naar behoren, maar er is toch een klein probleem ermee: regelmatig gebeurt zonder enige reden een reboot.

Ik weet niet als het aan de ontvanger of aan de afstandbediening ligt, want meestal gebert dit nadat ik in de "Channels list" iets zoek, of ook als ik de toets "Text" gebruik.
Ook werkt de F5 toets niet (die naast de toets "Text" zit), normaal zou het dienen om het scherm in vier te delen, zodat je kan zien wat op andere zenders bezig is. Dit is begonnen na de software upgrade via Internet, daarvoor heeft het zonder problemen gewerkt (ik heb het eens gebruikt om te zien hoe het werkte).

Het is nu geen grote probleem, want ik gebruik die optie niet zoveel, maar het zou fijn als het zou werken.

Heeft iemand ervaring met dit toestel en dit probleem?

Met dank en groeten.
« Laatst bewerkt op: 19-11-2009, 23:35:44 door Dontknow »

Offline zappsat

• Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 22-11-2009, 16:12:06 »
Citaat van: Dontknow;37013
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit gekomen van een (nieuw) Protek 9600IP ontvanger, via e-Bay aangekocht.

Alles werkt naar behoren, maar er is toch een klein probleem ermee: regelmatig gebeurt zonder enige reden een reboot.

Ik weet niet als het aan de ontvanger of aan de afstandbediening ligt, want meestal gebert dit nadat ik in de "Channels list" iets zoek, of ook als ik de toets "Text" gebruik.
Ook werkt de F5 toets niet (die naast de toets "Text" zit), normaal zou het dienen om het scherm in vier te delen, zodat je kan zien wat op andere zenders bezig is. Dit is begonnen na de software upgrade via Internet, daarvoor heeft het zonder problemen gewerkt (ik heb het eens gebruikt om te zien hoe het werkte).

Het is nu geen grote probleem, want ik gebruik die optie niet zoveel, maar het zou fijn als het zou werken.

Heeft iemand ervaring met dit toestel en dit probleem?

Met dank en groeten.

reboot zit hem in de software. dan zit daar een bug in. dus zul je op zoek moeten naar een andere software versie.
altijd even goed nadenken voordat je een update doet van de software toch zeker als hij zomaar van het internet is geplukt.zit altijd een risico aan of het moet van de orginele site afkomen.

Offline Dontknow

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #2 Gepost op: 24-11-2009, 18:39:54 »
Bedankt Zappsat, ik dacht dat het aan de software lag, ook als het van de officiele site gedownload is.

Als ik het goed begrijp zou de Protek 9600IP telkens bij booten voor nieuwe updates gaan kijken.
Misschien is er iets misgegaan tijdens de laatste update.

Ik zal de ontvanger resetten, opnieuw upgraden en zien wat gebeurt.
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG