Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

07-03-2021, 15:21:55

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Kaartlezer TF5000 CI geeft storing  (gelezen 5701 keer)

Offline Astro1

• Reguliere gebruiker
  • **

Kaartlezer TF5000 CI geeft storing
« Gepost op: 01-11-2009, 14:28:19 »
Hallo;

Ik ben nieuw hier, dus weet niet of ik de vraag hier en op de juiste wijze stel.
Het volgende:
Na de beruchte kaart wissel van CD, werkte TF zonder problemen; tot voor kort dan
Echter; sinds een week of wat komende de beelden vertraagd binnen, maw haperend, niet meer vloeidend. Bovendien, als ik de HD recorder aanzet, krijg ik onderin een vreemde kleuren balk ( gekleurde blokjes)
Ik naar de dealer Schoonebeek/stadsskanaal.  Het zou liggen aan de kaartlezer ( cam? )
Wilt u ff € 70 euri’s  voor een spec. CD module/Cam?kaartlezer betalen en onderzoek kosten betalen????  Toppie schoonebeek!  Vind ik geen stijl.
De  TF is net 2 jr oud,

Wie kan en wil me helpen; is er een andere oplossing? Moet ik dit zomaar accepteren?

Ik heb nog een Sab Explorere en een oude Philips;  mn de Philips geeft het minste problemen

Met vriendelijke groet
Astro 1

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #1 Gepost op: 02-11-2009, 15:57:33 »
Wat voor module zit nu in de Topfield??

Offline Astro1

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 03-11-2009, 17:16:15 »
Citaat van: MrSat;36863
Wat voor module zit nu in de Topfield??

Hallo;
kon helaas niet gelijk antwoorden.

De module die er nu is zit is een "Matrix Reborn "

Weet u zo voldoende?

Vriendelijke groet
 Astro1

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #3 Gepost op: 03-11-2009, 17:54:16 »
Als je in het menu kijkt van de ontvanger en je gaat naar Common interface of CI menu wat voor tekst staat er dan bij slot 1 en bij slot 2?

Offline Astro1

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #4 Gepost op: 03-11-2009, 21:12:00 »
Citaat van: MrSat;36877
Als je in het menu kijkt van de ontvanger en je gaat naar Common interface of CI menu wat voor tekst staat er dan bij slot 1 en bij slot 2?

Dat kan ik u morgen vertellen; hij staat nog bij de dealer.  Ik ga deze morgen, uiterlijk vrijdag ophalen. Mijn partner is ziek. Ik zal zo snel mogelijk reageren.
met vriendelijk groet
Astro 1

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #5 Gepost op: 04-11-2009, 08:07:01 »
Laat de dealer de originele firmware ZCAS 1.0 of hoger inzetten. Zou moeten werken met een SECA3 kaart!

PS. Dat die daar geld voor vraagt lijkt me niet meer als normaal. gem. rond de 20 euro

Offline mecsat

• Nieuwe gebruiker
  • *

« Reactie #6 Gepost op: 05-11-2009, 10:49:48 »
Ik weet niet of je de 5000ci hebt of de 5000ci plus, de plus kwam net een kleine 2 jaar geleden op de markt.
Ik ben dealer van Topfield, maar denk er hard aan om hiermee te stoppen, Topfield is helaas niet meer zoals het geweest is, veelal voeding problemen, je kunt ze zelf simpel wel herstellen door secundaire elko's te vervangen, de defecte zijn gemakkelijk te herkennen, ze staan meestal BOL aan de bovenkant, bij de 5000plus is de elko van 470uf/16v (midden onderin als je primaire kant=220v bovenin houdt) 9 van de 10 keer defect, vervang deze voor een 470/25v, idd de Matrix Reborn zijn geen beste module's, zij hebben aardig moeite met het activeren dan wel heractiveren van seca 2 en 3 kaarten, na een paar aanmeldingen en uren wachten wil deze wel eens aanschieten als je je receiver op sbs6 zet, een gecertificeerde Canal Digitaal module kost gemiddeld 69 euro.
Let ook op of de juiste firmware er inzit,  juiste firmware: TF5000ci=sept 2007 de laatste, voor de Plus geldt 6.16(zie laatste cijfers).
Ik heb inmiddels ook achterhaalt dat de 5000plus slecht met verschillende diseq switchen overweg kan, zodra je namelijk op een andere satelliet of dezelfde satelliet maar naar een andere zender die op een andere polarisatie zit hebt gekeken (duits bijvoorbeeld) en je gaat terug naar een nederlandse zender heb je kans, de melding te krijgen geen of gecodeerder uitzending, d.m.v. module eruit en erin te stoppen gaan de nl zenders weer draaien!!
Rebox nederland wilt niks met deze klachten doen, (het bekende heen en weer geschuif van de schuldvraag canal digitaal of Topfield) ik heb Johan ff gesproken maar het is een ..... eerste klas!!!
Zonde van eigenlijk best wel een goed product, geeft immers het beste beeldkwaliteit t.o.v. van vele andere tuners.
Als ik een goede alternatief vindt gaat Topfield er toch wel uit..

mvg Hans van Meurs

Ik ben nieuw hier, dus weet niet of ik de vraag hier en op de juiste wijze stel.
Het volgende:
Na de beruchte kaart wissel van CD, werkte TF zonder problemen; tot voor kort dan
Echter; sinds een week of wat komende de beelden vertraagd binnen, maw haperend, niet meer vloeidend. Bovendien, als ik de HD recorder aanzet, krijg ik onderin een vreemde kleuren balk ( gekleurde blokjes)
Ik naar de dealer Schoonebeek/stadsskanaal.  Het zou liggen aan de kaartlezer ( cam? )
Wilt u ff € 70 euri’s  voor een spec. CD module/Cam?kaartlezer betalen en onderzoek kosten betalen????  Toppie schoonebeek!  Vind ik geen stijl.
De  TF is net 2 jr oud,

Wie kan en wil me helpen; is er een andere oplossing? Moet ik dit zomaar accepteren?

Ik heb nog een Sab Explorere en een oude Philips;  mn de Philips geeft het minste problemen

Met vriendelijke groet
Astro 1[/QUOTE]
« Laatst bewerkt op: 05-11-2009, 16:20:09 door mecsat »

Offline jero-neo

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #7 Gepost op: 05-11-2009, 19:11:05 »
De dealer die u de tuner heeft verkocht is VERPLICHT u verder te helpen zonder enige koste of wat zo ever.
De tuner heeft namenlijk een levens verwachting en die is langer als 2 jaar,
laat u dus niet weg sturen of geld uit de zak kloppen

Citaat
De wettelijke regeling
Wat veel mensen niet weten is dat er op grond van Europese wetgeving een artikel is opgenomen in de Nederlandse wet die de beperkingen van de fabrieksgarantie ter zijde zet.
Artikel 17, lid 2 BW7:

Op grond van dit artikel moet het product dat u koopt voldoen aan de verwachtingen die je als consument redelijkerwijs mag hebben. Zo mag je bijvoorbeeld verwachten dat apparaten kunnen doen wat u is verteld door de verkoper van het product of in reclame. Dat uw harde schijf van uw computer ook na verloop van de garantieperiode van een jaar nog meegaat en dat een koelkast langer dan 3 jaar koelt (of meer maar dat is afhankelijk van de gekochte kwaliteit). Als de fabrikant adverteert met het feit dat diens wasmachines minimaal 10 jaar meegaan zonder problemen dan mag u hier dus ook vertrouwen . Zelfs al zou u in het geheel geen fabrieksgarantie krijgen op uw aankoop dan heeft u dus op grond van de wet nog steeds het recht een beroep te doen op deze wettelijke regeling.
bron: infonu.nl

Let u op de laatste zin: Zelfs al zou u in het geheel geen fabrieksgarantie krijgen op uw aankoop dan heeft u dus op grond van de wet nog steeds het recht een beroep te doen op deze wettelijke regeling.

Ik heb zelf steeds vaker met dit bijltje te hakken (ben zelf verkoper).
Veel succes

Groeten
Jeroen

Offline Astro1

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #8 Gepost op: 06-11-2009, 19:27:51 »
Citaat van: MrSat;36881
Laat de dealer de originele firmware ZCAS 1.0 of hoger inzetten. Zou moeten werken met een SECA3 kaart!

PS. Dat die daar geld voor vraagt lijkt me niet meer als normaal. gem. rond de 20 euro

Sorry, dat het ff geduurd heeft.  Antwoord op uw vraag:
slot1: ZSAS / slot2 niet geïnstalleerd; echter, als ik de module erin stop, doet hij het gewoon.
Firmware V1.1; geeft ook oké aan. Dat gaat trouwens bij TF  automatisch ?

Advies van de zaak was om toch maar een module te kopen; want dat was meestel wel de oorzaak.
Ik niet gek; en liet de verkoper de TF  met zo'n module opstarten. En zie; hetzelfde resultaat !
Daar lag het dus niet aan!. Alle instellingen doorgelopen; en wat blijkt: De reiceiver stond niet op Pal, maar ntsc !  Ik zweer, dat ik niet aan deze instellingen heb zitten klooien ! Als iets goed werkt, dan blijft ik er gewoon af! En v..d. ene op de andere dag, begon de TF de storing te geven!

Wat uw opmerking betreft over het betalen over het installeren van Firmware. Ik vind, dat de fabrikant deze gratis ter beschikking moet stellen met een normaal tel. nr support. ; overigens vraagt mijn dealer €30, oo.
Ik heb nog een Sab, en daar heb ik het  met een nulmodem kabel en de zelfpc gedaan.
Met een uitstekende tel. support van de SaB importeur.

Dus  de zaak is verholpen, en wil iedereen bedanken voor de ideeën, tips en goede raad.
ps leuk forum

Groeten
Astro1

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #9 Gepost op: 06-11-2009, 19:55:55 »
tja, voor niets gaat de zon op!!

Dealer verricht voor U arbeid dus daarvoor betaald U. Lijkt me dus niet meer als normaal.  

Dat Jeroen zegt dat die na 2 jaar nog hierover wilt aankloppen wil ik graag hierover nog eens een topic starten. Ik  denk dat het te simpele gedachte is. Is die namelijk kapot?? ----> Jurispudentie???

Offline Astro1

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #10 Gepost op: 06-11-2009, 21:28:20 »
Citaat van: MrSat;36895
tja, voor niets gaat de zon op!!

Dealer verricht voor U arbeid dus daarvoor betaald U. Lijkt me dus niet meer als normaal.  

Dat Jeroen zegt dat die na 2 jaar nog hierover wilt aankloppen wil ik graag hierover nog eens een topic starten. Ik  denk dat het te simpele gedachte is. Is die namelijk kapot?? ----> Jurispudentie???

Ik hink ook op 2 benen; aan de ene kant moeten zijn uren ook betaald worden;
aan de andere kant word het een vreemd verhaal, als je voor elke elektronisch apparaat
(TV, recorder etc) iedere keer naar de winkel moet gaan voor een firmware update; da's
leuk verdienen! Dat gaat in de comp. wereld toch ook anders !
Ik vind, dat de fabrikant mede verantwoordelijk is, en daarom updaten van firmware
moet supporten, en niet met een duur 0900 nr.

Dat als je er echt niet uitkomt, en de dealer vraagt een klein bedrag, daar kan ik me iets bij voorstellen.
groeten,
Astro1

Offline MrSat

• Global Moderator

« Reactie #11 Gepost op: 07-11-2009, 09:57:57 »
Astra,

Het probleem zit veel dieper. Dealer mag geen rooie cent meer verdienen van Canal Digitaal en zoekt andere bronnen om geld te generen. Canal digitaal is tegenwoordig de concurrent van de dealers die hem hebben groot gemaakt. Zoiets van bedankt en tot ziens!

Als een ontvanger dezer dagen met kaart 150 euro kost is zijn winst hierop 10 euro !!!  dan kan hij niet voor 50 euro service verlenen!

Dat de ontvangers dezer dagen zo goedkoop zijn kan dat maar een ding voor mij betekenen en dat is spoedige omschakeling naar een compleet nieuw platform nl. MPEG4  = HD ontvangst . Dus alle zenders!!!  Denk niet dat doen ze niet, ze zullen wel gek zijn maar de omschakeling van analoog naar digitaal is precies zo gegaan!

Dat de klanten dan niet canal digitaal bellen (=duur 0900 nummer!) maar een plaatselijke dealer is de doorn in het oog van deze dealer (zie hierboven). Komen we dus weer op uurtje-factuurtje! terwijl de dealer vroeger zei " ach het is service... "

Offline jlepepe

• Nieuwe gebruiker
  • *

Tf5000ci
« Reactie #12 Gepost op: 26-11-2009, 17:29:58 »
Citaat van: mecsat;36885
Let ook op of de juiste firmware er inzit,  juiste firmware: TF5000ci=sept 2007 de laatste, voor de Plus geldt 6.16(zie laatste cijfers).
..

mvg Hans van Meurs

Astro 1
[/QUOTE]

Ik heb bij de website van topfield http://www.i - topfield.com gezien dat een meer recente versie bestaat

TF5000CI firmware (501)  2008-10-23

Is deze niet aan te raden?
Of toch die van september 2007 gebruiken?

Hoor graag je reactie
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG