Log in of registreer jezelf.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Satbox - Satellietforum voor Nederland & België

29-07-2021, 08:17:02

`

Pagina's: [1]

Auteur Topic: pvr opnamen werken niet meer hd200  (gelezen 3440 keer)

Offline h.f.blok

• Reguliere gebruiker
  • **

pvr opnamen werken niet meer hd200
« Gepost op: 04-10-2009, 11:38:56 »
Hallo,

Heb de nieuwste versie f 4.46 op m'n ontvanger gezet, nadat kaart canal digitaal zelfs geen signaal meer gaf.
Alles werkt naar behoren alleen al mijn oude opname's kan ik niet meer afspelen van harde schijf, nieuwe opname's werken perfect.

Mijn vraag is :

Is dit normaal na een update ?
Is de codering de veroorzaker hiervan ??
Is er een oplossing voor ??

Is nog niet eerder voorgekomen na een update, heb hem toch al wel zeker een jaar in gebruik.

Oh ja, en hij geeft nu vaker de melding gecodeerd kanaal aan terwijl dit niet zo is.
Even kaart erin en eruit en hij doet het weer, maar wel zeer irritant natuurlijk.

Graag een antwoord.

Offline zappsat

• Super Premium gebruiker

software
« Reactie #1 Gepost op: 04-10-2009, 13:12:19 »
Citaat van: h.f.blok;36461
Hallo,

Heb de nieuwste versie f 4.46 op m'n ontvanger gezet, nadat kaart canal digitaal zelfs geen signaal meer gaf.
Alles werkt naar behoren alleen al mijn oude opname's kan ik niet meer afspelen van harde schijf, nieuwe opname's werken perfect.

Mijn vraag is :

Is dit normaal na een update ?
Is de codering de veroorzaker hiervan ??
Is er een oplossing voor ??

Is nog niet eerder voorgekomen na een update, heb hem toch al wel zeker een jaar in gebruik.

Oh ja, en hij geeft nu vaker de melding gecodeerd kanaal aan terwijl dit niet zo is.
Even kaart erin en eruit en hij doet het weer, maar wel zeer irritant natuurlijk.

Graag een antwoord.

gewoon de oude versie terug zetten dan. als die het verder goed deed. elke software update is niet verplicht. altijd even de bijgevoegde readme lezen of het wel enig nut heeft voor je om te updaten , vaak word er een aanpassing gedaan die niet voor ons van toepassing is zoals bijvoorbeeld een viacces of nagra verbetering ,maar daar hebben wij niets aan.wij hebben seca3. een oude software terug zetten via usb sticky werkt perfect. online terug gaan naar een vorige versie gaat niet.

Offline h.f.blok

• Reguliere gebruiker
  • **

« Reactie #2 Gepost op: 04-10-2009, 18:59:28 »
Citaat van: zappsat;36462
gewoon de oude versie terug zetten dan. als die het verder goed deed. elke software update is niet verplicht. altijd even de bijgevoegde readme lezen of het wel enig nut heeft voor je om te updaten , vaak word er een aanpassing gedaan die niet voor ons van toepassing is zoals bijvoorbeeld een viacces of nagra verbetering ,maar daar hebben wij niets aan.wij hebben seca3. een oude software terug zetten via usb sticky werkt perfect. online terug gaan naar een vorige versie gaat niet.

Ja ok, dat begrijp ik wel. Maar met de oude versie gaf hij aan geen signaal meer te ontvangen en gaf elke keer gecodeerd kanaal aan als je hem opnieuw aanzet.
En de Q en S stonden bij alle zenders op 0% toen heb ik de nieuwste versie gedownload met sticky en toen was dat probleem over.
Maar nu kan ik m'n oude opname's niet meer bekijken. :mad:

Offline MrSat

• Global Moderator
  • Super Premium gebruiker

« Reactie #3 Gepost op: 04-10-2009, 19:50:00 »
Dit probleem dat signaal en kwaliteit signaal 0 geven hier ook gehad.  Dit is iniedergeval een firmware/ontvanger bug. Deze bug trad gewoon op na het kijken en korte tijd daarna toen hij weer werd aangezet .  Hierna een nieuwe firmware erover heen gezet 4.46 en het signaal was weer terug.  Erg vreemd natuurlijk ....  wordt vervolgd....

Offline berryhab

• Super gebruiker

« Reactie #4 Gepost op: 15-11-2009, 12:45:41 »
Het probleem van de oude opnames is simpel op te lossen.

De nieuwe firmware geeft extensie .ts aan het videobestand.

De met oude firmware gemaakte opnames hebben GEEN extensie!

Je moet gewoon je harde schijf aan je PC hangen en bij oude opnames het hoofd (video/audio) bestand de extensie .ts er achter typen.

Opslaan en klaar!

Succes,
berryhab
Pagina's: [1]

Share this topic...
In a forum
(BBCode)
In a site/blog
(HTML)

Archief

Buy this premium domain L8R.ORG